Egészség

Téli betegségek megelőzése

Hogyan előzzük meg a gyermek megbetegedését?

Hideg, téli, csípős időjárás és a rendszeres gyerekközösség lényegében egyenlő a náthával. Bármennyire is szeretnénk gondos anyukaként eljárni sajnos be kell látnunk, hogy biztos módszer a meghűlés és a nátha elkerülésére sajnos nincs. Így inkább csak arra érdemes törekedni, hogy a tőlünk telhető módon és eszközökkel próbáljuk meg megelőzni a mindannyiunk számára kellemetlen tünetek a kialakulását.

Védjük az immunrendszert!

A megelőzés lényege igazából a szervezet immunrendszerének védelme. Bár ez nem szabadna, hogy tűzoltás-szerűen az évnek csak ebben a szakaszában történjen, de kétségtelen, hogy ilyenkor érdemes tudatosan jobban odafigyelni rá. A rendszeres friss levegő, az elegendő alvás vagy a vitaminokban gazdag étkezés mind-mind hozzájárulhatnak a gyerkőc szervezetének egészséges működéséhez.

Friss levegő fontossága

Az immunrendszer erősítésének fontos része, hogy a gyerkőcöt rendszeresen friss levegőhöz juttassuk. Célszerű naponta többször is átszellőztetni a lakást, hiszen ezzel megszabadíthatjuk a benti levegőt is a mindenféle nemkívánatos baciktól. A szobában elhelyezett hidegpárásító pedig enyhítheti a száraz levegő miatt kialakuló egészségügyi panaszokat. Emellett érdemes egy kis kinti játékot, mozgást, sétát vagy babakocsizást is beilleszteni a napirendbe, megfelelő öltözet mellett nem lehet gond.

Réteges öltözködés

Télen különösen érdemes átgondolni a ?gyerekre eggyel, több réteg ruhát adok, mint amennyit én veszek fel? mottót, mivel a babánk egészségét könnyen veszélyeztethetjük azzal, ha túl sok ruha van rajta, amelyektől nehéz megszabadítanunk és végül csak jól beleizzadnak. A réteges, az időjárásnak megfelelő öltözködés, a jól szellőző, természetes anyagokból készült ruhák sokat segíthetnek, hiszen általuk elkerülhető az átizzadt, nyirkos ruha miatti áthűlés.

Alvás

Sokan alábecsülik az alvás jelentőségét, pedig a kialvatlanság, a fáradtság és az ebből adódó ingerültség nagyban csökkenthetik a baba immunrendszerének erősségét. Egy másfél éves lurkónak például még nagyjából napi 12-13 óra alvásra van szüksége, és a legjobb, ha ezt a kényelmes, megszokott környezetében, az ágyában teszi. A tudatosság és következetesség az alvással kapcsolatosan is éppolyan fontos, mint például az egészséges táplálkozás, vagy akár a testmozgás esetén.

Ezek a dolgok nem alternatívák, hanem együttesen kell jelen lenniük gyerkőceink életében, és természetesen a sajátunkéban is. Ezek mind együtt fontosak ahhoz, hogy egészségesek legyünk és átvészeljük a telet komoly betegség nélkül.

Látogass el webshopunkba, ahol meleg ruhák, takarók, lábzsákok közül is válogathatsz!

Írta: Tabajdi Ildi

Ajánlott bejegyzések